Search This Blog

68 fakta seks yang harus anda ketahui

on Thursday 19 April 2012
Kali ini, liburkan diri anda dari kedudukan, trik, tips, strategi, teknik, atau manuver bercinta. Beberapa fakta menarik soal seks ini pasti akan membuat otot-otot yang tegang jadi relaks. Hasilnya, peredaran darah jadi lancar, dan ghairah pun akan makin tersalurkan dengan sempurna. Ini sebenar, lho!1. Mungkin anda pernah mendengar kalau biasanya wanita perlu 20 minit untuk jadi panas di atas katil. Sesuai dengan penyelidikan dari McGill University, aliran panas dari tubuh pasangan boleh bikin ghairah naik lebih cepat, cukup 11 hingga 12 minit sahaja.
2. Problem yang kerap terjadi dengan si sarung keselamatan Mr. Happy: meleset dan lari dari
lintasan (kerana kedodoran) atau robek (kerana kondom terlalu kecil). Maka tak perlu ngotot soal ukuran si senjata jagoan ini, yang paling OK memang membeli sesuai dengan ukuran.
3. Para wanita Uganda senang mengolesi bahagian Miss Cheerful dengan ramuan herbal agar kelihatan lebih panjang. Khabarnya, bentuk seperti ini dianggap lebih atraktif!
4. Mungkin cara ini boleh jadi alternatif perancangan keluarga. Minta kepada pasangan untuk mengenakan seluar dalam dari polyester. Khabarnya, tekstil ini menyalurkan gelombang elektromagnet dan menaikkan suhu pada Mr. Happy. Akibatnya, si dia pun mengalami kemandulan sementara.
5. Kenapa cecair cinta dari si dia kadang-kadang berbau semacam bahan pemutih?Hal ini mungkin disebabkan oleh cecair kimia dari sperma lelaki yang berfungsi sebagai pembunuh kuman semulajadi yang berasal dari asam Miss Cheerful.
6. Si dia ingin mendapatkan multiple orgasm? Kuncinya, orgasme pertama harus terjadi tanpa semburan magma dan si Mr. Happy masih tetap tegak dan gagah.
7. Pada tiga bulan terakhir kehamilan, Mr. Happy kecil pada janin berkelamin laki-laki sudah menunjukkan aktivitinya alias bereksi. Ini menurut hasil ujian ultrasound yang dilakukan oleh pasukan penyelidik.
8. Lelaki yang yakin kalau Mr. Happy-nya besar biasanya punya kepuasan maksimum terhadap penampilannya di atas katil berbanding lelaki yang berkeyakinan kalau Mr.Happy-nya berukuran mini!
9. Ingin ghairah selalu meletup? Cuba pertimbangkan untuk berganti pil. Menurut kajian, gabungan hormon dari pelbagai pil yang berbeza akan membantu meningkatkan ghairah dan cecair pelincir alami dari tubuh anda.
10. Pada kajian Masters dan Johnson, 1 peratus daripada wanita yang jadi objek penelitian mampu menghadapi the Big O hanya disebabkan oleh rangsangan payudara. Bravo!
11. Di zaman Yunani Kuno, lelaki yang terbukti berselingkuh akan mendapat hukuman berat: rambut di bawah sana harus dibotakkan, setelah itu sejenis bit merah berukuran besar dimasukkan ke dalam rektumnya. Ouch!
12. Ingin bikin ghairah si dia bak kesetrum elektrik? Berikan urutan di bawah tumit kakinya, betul-betul di bawah tulang mata kaki. Dari prinsip refleksologi, saat titik ini disentuh, maka seluruh bahagian tubuh si dia akan tersentil.
13. Pada beberapa wanita, saat yang paling menggairahkan untuk bercinta adalah antara dua kitaran haid. Pada minggu kedua sebelum ovulasi, anda akan menghasilkan banyak estrogen dan testosteron. Makanya, ghairah anda pun dengan sangat mudah langsung melonjak.
14. Sensasi bercinta lelaki yang paling mudah tergoda oleh aroma gabungan antara lavender dan pumpkin pie. Demikian laporan penelitian oleh Alan Hirsch, MD, pengasas Smell and Taste Treatment and Research Foundation di Chicago.
15. Semasa bercinta, rata-rata anda mengeluarkan 100 hingga 150 kalori. Maka tak hairan kalau bercinta termasuk jenis sukan yang sangat menyenangkan!
16. Rata-rata Mr. Happy si dia akan terbangun antara empat hingga lima kali saat tuannya terlelap.
17. Posisi apa yang sebetulnya yang paling top untuk melakukan hubungan asmara?Tembakan dari belakang. Menurut kajian, kerana tak perlu melihat pasangan, anda jadi tak merasa bimbang.
18. Pada malam pertama, para pengantin wanita di zaman Rom duduk di pangkuan patung Dewa Penis yang bernama Matunus Tutunus. Biar berjaya, pastinya.
19. Dari kajian Durex Global Sex Survey 2005, Greece tercatat sebagai bangsa yang paling horny, diikuti oleh Croatia yang menduduki peringkat berikutnya.
20. Panjang Mr. Happy yang muram tak ada hubungannya dengan ukurannya saat sedang berdiri tegak. Jadi kalau anda melihat senjata si dia sedang overhaul, jangan langsung berfikir tak boleh gagah berani!
21. Menurut Alfred C. Kinsey, 37 peratus lelaki Amerika sekurang-kurangnya pernah punya satu hubungan homoseksual yang cukup panas hingga mengarah pada the Big O.
22. Hobi berbasikal? Mungkin ada baiknya sedikit berhati-hati. Dari penelitian The Journal of Sexual Medicine, wanita yang berbasikal hingga sekitar 160 km perminggu boleh berisiko mengalami penurunan sensasi di bahagian Miss Cheerful.
23. Dari kajian pengeluar kondom Trojan, Yale adalah universiti yang paling peduli soal seks. Buktinya, di sana sedia pusat perkhidmatan dan maklumat untuk seks dan kesihatan.
24. Dalam satu sudu teh sperma lelaki terdapat sekurang-kurangnya 5 kalori.
25. Panjang atau pendek, itu bukan masalah. Soalnya yang paling penting adalah besarnya. Mr. Happy yang besar atau gemuk (tak harus panjang) mampu memberikan sensasi super panas pada dinding Miss Cheerful.
26. Mau sesi bercinta di pagi hari? Tambah secangkir kopi pada menu sarapan anda.Menurut kajian, kafein boleh meningkatkan motivasi bercinta.
27. Di Jerman, konon ghairah wanita justru menurun saat berada dalam hubungan asmara yang stabil. Saat hubungan berumur empat tahun, kurang dari 50 peratus wanita bilang bersemangat untuk bercinta.
28. Pada abad ke-18, umumnya wanita bangsawan Itali mempunyai cicisbeo alias lelaki pendamping peribadi yang selalu menemani. You know what we mean, right?
29. Tempat bercinta yang paling asyik selain tempat tidur? Tak lain dan tak bukan: di dalam kereta!
30. Ejakulasi lelaki punya kelajuan rata-rata sekitar 45 km / jam.
31. Sentuhan lava si dia ternyata boleh memberi perasaan yang selesa bagi Miss Cheerful anda.
32. Pada suku asli di Amerika Utara, status penting diberikan kepada anggota masyarakat berjiwa ganda lelaki dan perempuan, alias banci.
33. Pada tahun 2004, seorang wanita sempat diperiksa secara intensif di lapangan terbang Athens kerana ketahuan pakai tali pinggang berkekuatan magnetis tinggi.Rupanya sang suami tak ingin si isteri keluyuran sendiri!
34. Sepanjang hidupnya, orang Amerika rata-rata punya 11 pasangan seks.
35. Mahasiswa yang melakukan seks bebas dikabarkan punya gejala depresi lebih rendah berbanding mahasiswa alim.
36. Sebaliknya, mahasiswi yang berpraktik seks bebas dikhabarkan berisiko lebih mudah kena depresi!
37. Wanita cenderung mudah mencapai the Big O sebelum atau semasa kitaran haid.Pada masa ini, peredaran darah mengalir lancar di bahagian pinggul dan lebih banyak pengeluaran lubrikasi alami. Acara bercinta pun terasa jadi lebih menyenangkan.
38. Panjang rata-rata Mr. Happy saat lembek sekitar 7 hingga 10 cm.
39. Wanita lebih banyak berfantasi saat bercinta berbanding lelaki.
40. Good news: fantasi seksual terbukti punya kaitan rapat dengan kepuasan bercinta.
41. Si dia sedang diet untuk mengurangkan berat badan? Cuba terus beri semangat!Soalnya, penurunan berat badan berkaitan dengan ukuran Mr. Happy. Setiap kali berat badan si dia turun 15 kg, maka Mr. Happy akan bertambah panjang sekitar 2.5 cm.
42. Penelitian terhadap 290 pasangan di bawah 30 tahun menunjukkan kalau orang yang tak merokok akan melakukan kegiatan seks dua kali lebih banyak daripada lelaki yang merokok. Plus, kepuasan seksual mereka pun lebih tinggi.
43. Vibrator elektrik pertama kali ditemui pada tahun 1880 dan digunakan oleh doktor untuk merawat wanita yang terkena histeria.
44. Sepanjang hidupnya, lelaki akan menghasilkan antara 170 hingga 180 kg sperma.
45. Menurut kajian, saat merasakan kepuasan bercinta, organ intim anda di bahagian sana pun turut senang.
46. Daripada 100 juta sperma yang tersembur, ternyata hanya 200 yang berjaya mencapai telur wanita.
47. Buku panduan rumah pelacuran sudah tersedia di London dan New York sejak abad ke-19.
48. Kabar dari The Journal of Sexual Medicine, wanita boleh mengalami penurunan ghairah bercinta hingga setahun selepas berhenti minum pil. Kemungkinan protein bernama SHBG menghalang pengeluaran testosteron dalam tubuh.
49. Di Amerika Syarikat sekitar 128.000 Passion Parties diadakan setiap tahun.Dalam acara ini, para perempuan tidak bicara soal seks dan membeli-belah pelbagai benda erotis.
50. Menurut kajian di Wilkes University, mahasiswa yang melakukan kegiatan seks satu atau dua kali seminggu akan mempunyai 30 peratus lebih banyak immunoglobulin A yang berguna bagi kekebalan tubuh.
51. Anda alergi terhadap sperma? Konon protein yang berasal dari kelenjar prostat lelaki ini memang boleh menyebabkan gatal atau rasa terbakar pada Miss Cheerful atau bahagian lain pada tubuh.
52. Pada tahun 2005, pustakawan di Wisconsin USA menggalang aksi amal dengan cara menjual kalendar begambar provokatif yang disembunyikan di belakang buku besar. Hasilnya: laku keras!
53. Menurut The Journal of Sex Research, para pasangan melaporkan kalau biasanya mereka melakukan foreplay rata-rata selama 11 hingga 13 minit.
54. Salah besar jika anda menganggap kalau kehamilan boleh membunuh ghairah bercinta. Buktinya, hampir separuh dari wanita hamil mengatakan kalau keinginan bercinta mereka tetap sama atau bahkan lebih tinggi daripada saat sebelum hamil.
55. Pada tahun 2005, kerajaan negeri Missouri menetapkan kalau para remaja harus mempunyai surat kebenaran dari orang tua sebelum melakukan bikini wax.
56. Protes dari ratu membuat para pegawai berkuasa di Thailand melarang aksi Coyote Girls yang berdansa di atas meja bar dan menggunakan seks untuk menjual produk mereka.
57. Di istana kerajaan Cina, lelaki yang dikebiri menempatkan Mr. Happy-nya di dalam bekas dan di letakkan di rak yang paling tinggi sebagai tanda kalau mereka naik ke tahap sosial yang lebih tinggi.
58. Menurut kajian, 45 peratus lelaki berharap punya Mr. Happy yang lebih besar.
59. Khabarnya, orgasme G-spot digambarkan bak sensasi yang bergetar dan bergejolak, sedangkan orgasme klitoris seperti sengatan aliran elektrik.
60. Pada kepala klitoris dtemukan sekitar 8000 hujung saraf (yang paling banyak berbanding bahagian tubuh mana-mana).
61. Sedangkan Mr. Happy punya sekitar 4000 hujung saraf.
62. Dari penelitian, 75 peratus lelaki mengaku mereka selalu merasakan orgasme dengan pasangannya.
63. Sedangkan hanya 28,6 wanita yang berjaya merasakannya.
64. Berdasarkan penelitian, fantasi erotis yang paling popular adalah bercinta dengan dengan bekas pasangan, pasangan sekarang, atau tokoh khayalan.
65. Selepas Perang Dunia II, para WTS Jepun menyuntik silikon cair pada payudara untuk menarik perhatian para tentera Amerika.
66. Stres dan tekanan pada pinggul akan menyebabkan Mr. Happy jadi mengecut.Sebaliknya, pinggul yang relaks akan membantu membuat Mr. Happy jadi lebih panjang.
67. The Italian Method: seni memasang kondom dengan mulut.
68. Menurut kajian terkini, sebahagian besar lelaki ingin bercinta dengan pasangannya tiga hingga empat kali dalam seminggu.

0 comments:

Post a Comment

wibiya widget

alexa rank

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

topblogarea

Computers blogs